Hyundai Ioniq Electric

Ioniq Electric er den helelektriske versjonen av IONIQ er satt opp med et 28 kWt lithium-ion-polymer batteri som gir en rekkevidde på minst 280km! Den elektriske motoren yter 88 kW (120 hk) og gir en toppfart på 160 km/t med et dreiemoment på 295 Nm gjennom en ett-trinns reduksjonsgirkasse. Ladetiden er klasseledende da 20%-100% går unna på kun 15-20 minutter!

SJEKK PRISEN!
Du kan kuppe til deg en godt utstyrt Ioniq Electric Teknikkpakke fra kun kr. 271.900,-

EN DYNAMISK FILOSOFI
Hyundai har allerede tatt ledelsen ved å være de første som serieproduserer hydrogenelektriske biler som kun slipper ut rent vann. Nå kommer steg to i dette viktige miljøarbeidet. Nå er IONIQ her med hele tre elektriske modeller; ren elbil, ladbar hybrid og hybrid. IONIQ blir den første bilen i verden med disse tre drivlinjene som alternativ.

VISJON
Hyundais visjon for fremtidens bilindustri er å fokusere på valgfrihet med flere ulike drivlinjer som bygger på kundenes ulike behov, uten at det må gå på akkord med verken god design eller kjøreglede.

Grunnlaget for denne bilen er en helt ny plattform designet spesielt for IONIQ. Chassiset er optimalisert for å gi de beste kjøreegenskaper, mens bilen er maksimalt energieffektiv uavhengig av motoren i bilen.

FREMTIDEN VENTER. FORVENT MER TEKNOLOGI
Innvendig er IONIQ stilren, futuristisk og innbydende. Under de delikate overflatene venter ny teknologi.

TEKNOLOGI
IONIQ electric er satt opp med et 28 kWt lithium-ion-polymer batteri som gir en rekkevidde på opp til 280 km*. Den elektriske motoren yter 88 kW (120 hk) og gir en toppfart på 160 km/t med et dreiemoment på 295 Nm gjennom en ett-trinns reduksjonsgirkasse. Ladetiden er klasseledende med 90% batterikapasitet på kun 25 minutter ladetid.

*Basert på NADC (New European Driving Cycle). Kjørerekkevidde vil avhenge av kjøreforhold og kjørestil.

FØL DEG TRYGG
I tillegg har IONIQ alt en moderne bil kan by på av sjåførassistanse og sikkerhetssystemer som:

  • AEB (Autonomous Emergency Braking) er et system som automatisk bremser bilen for å unngå farlige situasjoner.
  • LDWES (filskiftevarsler) gir beskjed hvis bilen er i ferd med å skifte fil uten at blinklyset har blitt aktivert.
  • LKAS (Lane Keeping Assist System) er et aktivt system som gjør at man unngår uønsket skifte av kjørebane.
  • BSD (Blind Spot detector) er et radarsystem som overvåker bilens blindsoner og varsler om evt kjøretøy i dens dødvinkel.
  • RCTA (Rear-Cross Traffic Alert) bruker radar til å varsle om kryssende trafikk bak bilen i ryggesituasjoner.
  • SCC (Smart Cruise Control) tilrettelegger for en jevn avstand og fart ift bilen foran uten at sjåføren trenger å røre gass eller brems.
  • Syv kollisjonsputer.